Followers

Thursday, March 17, 2011

Percaya

Kamu percaya tak penulis blog lebih jujur dari org yang banyak bercakap?


Yes, ku sangat2 percaya. (Ini berdasarkan apa yang ku lihat dan rasa. Kalau kamu tak setuju denganku, itu terpulang pada kamu) ngeee seriusnyeee..


Kenapa?


Sebab apa yang ku lalui dan dengar tiap2 ari, ku rasa mcm org kat luar sana berlebihan dalam percakapan diorang. 


Ngeeee.


Bukan semua bahan dalam percakapan sehari-harian kita adalah benar. Makin banyak kita bercakap dan bercerita, makin tinggi peratus untuk kita mengolah cerita dan seterusnya membawa kepada pembohongan.


Tak perlu terlalu percaya. Cukup sekadar menjadi pendengar dan bertindak balas terhadap perbualan tersebut. Ala... Senang cite, layankan je.....











Ini bukan sesi mengumpat. Percayalah. Ini cuma buah fikiran ku tentang kehidupan. Kehidupan yang penuh dengan manusia yang berlainan kerenah.

Nak percaya atau tidak, itu terpulang pada kamu. Itu diri kamu. Kalau kamu taknak percaya, simpan saja dalam hati. Atau tulis saja dalam blog kamu.

Dan masa ni la blog menjadi tempat untuk luahkan perasaan. Bukan tempat utk memaki hamun mengumpat org.

Kalau kamu baca entri ku dan kamu akan tau luahan hati ku. Kalau kamu tak baca entri ku, maka jadilah blog ni sebagai sepasang telinga yang tidak bernyawa (hiperbola cikit)



Ku percaya kamu dapat bezakan mana yang jujur dan mana yang berlebihan ketika berblogging. So, terus luahkan apa yang kamu rasa. Terpulanglah pada org lain utk menilainya. 

Kalau diorang tak suka, diorang tak ada hak utk memaki hamun kamu. Sebab blog itu adalah blog kamu. Email didaftarkan atas nama kamu. 


Ha.. Sudah-sudah la tu..

Bai.

No comments: