Followers

Monday, July 23, 2012

Dah 3 hari berpuasa...


Internet adalah dalam keadaan sangat macam kura2 pada waktu ni… Pada masa yang sama membuatkan aku tensi… Aku tengah ada mood nak menaip sekarang… so takpelah.. kenalah bertabah sket.. ala sikit je pun... lambat pun lambat la... 

Hidup aku sejak dah resign dan menjadi penganggur bertauliah ni adalah sangat tak best.. tunggang langgang.. sampai aku terlupa hari dan tarikh... haaa amek kau... sampai boleh terlupa... kan kita baru start puasa kelmarin iaitu pada hari sabtu-21/7/2012.. tp aku ni ingt kita puasa hari isnin.. aku pun pelik gak... kenapa adik2 and kakak aku tak g skolah and tak g keja.. takkan pasal sambut ramadhan, sampai kena amik cuti.. ohhh hebatnye.. and aku ni bangsa malas nak tgk kalendar.. kalendar depan mata pun malas nk selak.. apatah lagi nk buka application kalendar dalam phone... dasar PEMALAS...

Sebab tahap pelupa aku ni aku rasa dah makin kronik, so aku pun tulis la blog.. dengan harapan hidup aku kembali teratur... *oihhh teratur la sangat* 

Harini dah 3 hari puasa.. rasa badan dah ringan sket.. tapi berat badan belum turun..hahahaha... hoih tak baik la... ni kan bulan yg mulia... utk pertingkatkan ibadat.. bukan utk kurangkan berat badan... ok la aku faham... tp dalam pada kita beribadat, kita dapat jaga kesihatan kan.. betul tak... correct me if i'm wrong...

 Seronok sangat dapat berpuasa for whole month dengan family... dah 7 tahun aku merantau... start dari study sampai aku keja... time bulan puasa cuma balik 2-3 hari je.. pastu dah turun kl balik... tp this year aku harapkan ramadhan yang paling best.. sebab next ramadhan, aku mungkin dah jadi isteri org (insyaAllah)... preparation pun in progress... *mode excited*

Smile lah dulu... nanti aku bising2 lagi kat sini.. jangan lupe niat puasa utk esok ye... bangun sahur tau.... hehehe


No comments: