Followers

Thursday, August 2, 2012

Baju Raya? Ade ke takde ek? Jap nak check

Aku mmg bangsa yang tak suka pakai baju kurung. Bukan apa.. Susah nak bergerak la.. Kalau pakai seluar, senang sket nak jalan laju2.. Bukannya kes ayu ke tak ayu.. Tapi sebab aku rasa kalau pakai baju kurung, akan menyekat langkahan yang amat panjang.. Lalu, senang sangat kena tinggal kat blakang kalau berjalan dengan kwn2 aku.. (Ni apa kes keluar topik lak ni)

Aku boleh kira dengan jari berapa sangat baju kurung yang aku ada.. Kalau 5 tahun lepas, time aku kat matrik, banyak giler baju kurung.. Maklum la masa tu tiap2 hari kena pakai baju kurung pegi class.. 2 minggu sekali baru aku rotate baju.. Haaa kauu banyak tak banyak.. (padahal org lain sebulan sekali baru nk rotate baju yang sama..aku ni sembang je lebih...habuk pun tadak..hahaha)

Pastu dah masuk main campus, lagi la takde baju kurung.. Sebab dah rasa baju time matrik masih elok, so silalah pakai utk 3 tahun ke depan.. Masa tu  pun aku pakai baju kurung tetiap hari.. Sebab apa? sebab aku gemuk... Kalau pakai baju kurung, leh sembunyikan lemak2 yang tak patut dilihat kan.. Selamat la sikit... Hahaha...

Ye lah kan.. Kalau pakai seluar dgn blaus, nanti nampak segak lemak2 berlebihan.. Malulah gegirl.. (padahal diri sendiri yang tak pandai dress up, ada hati nak salahkan baju..puiiiii)

Sekarang ni baju aku makin berkurang.. Sebabnya, semua baju yang lepas2, aku dah tak boleh pakai.. Nampak nau macam baju pinjam.. Yela skrg ni dah kurus sikit kan...*pitammmmmm*

Kiranya total baju yang aku ada sekarang adalah 4 pasang.. Tambah dengan baju raya yang sedang dijahit adalah sebanyak 6 pasang.. Itu sahaja utk raya tahun ni.. 

Wah banyak duit kau nak beli baju patbelas pasang.. Bukannya pakai pun.. Hihihi

No comments: